Čekám na příchod nové klientky

23.06.2022 | Recenze
Čekám na příchod nové klientky

B. A. Paris rozehrává novou hru v thrilleru Terapie... Leo navrhl své dlouholeté přítelkyni Alici, aby se přestěhovali blíž k Londýnu, aby za ní nemusel jezdit do vzdáleného Harlestonu a měl to blíž do práce. Našel zajímavou nabídku luxusního domku v takzvaném Kruhu, kde bydlí bohatší příslušníci střední třídy. Alici se to nepozdává, nechce opustit domek, k němuž má vztah z dětství, ale Leo ji přesvědčí, že jej nemusí prodávat, když mu realitní makléř udělal cenu. (text: Zuzana Dorogiová, foto: Helena Herynková)

Ovšem když Alice zjistí, že dům byl tak finančně výhodný, protože v něm před časem byla zabita nájemkyně, mladá terapeutka Nina, nechce se jí stěhovat už vůbec. Lea však miluje, a tak se snaží mu vyhovět. Přichází do snobského prostředí výstředních paniček, které zajímá móda, fitko, péče o jejich geniální děti a drby. Dívají se na Alici s nedůvěrou jako na vetřelce. Chvíli trvá, než se poznají blíže, přesto má Alice pocit, že před ní něco skrývají.

Po seznamovacím večírku v novém domě zjistí, že ačkoli je Kruh obehnaný plotem a dovnitř smí vstoupit jen majitelé, nebo ti, kterým někdo otevře, vešel do domu neznámý muž, jenž se vydával za manžela jedné z obyvatelek. Později se z něj vyklubal detektiv, jenž zjišťuje okolnosti smrti předchozí majitelky domu. Ale není to jen další lež, které se vrší jedna na druhou, a kdy čekáte, kde to praskne? V komunitě to začne vřít. Podezírají jeden druhého, každý, nebo spíše každá na někoho něco ví. Mohl to být můj manžel? Ženské se zabývají konspiračními teoriemi a mužští si přestávají důvěřovat. Ostatně, mohla to být i vysportovaná žena, kdo vraždil.

B. A. Paris spouští smršť možných i nemožných variací a řešení, překvapivých změn, pohrává si se slovy i událostmi, a dokazuje, že je skvělou spisovatelkou, jejíž první psychologický thriller Za zavřenými dveřmi vyšel, stejně jako její další úspěšné trháky, i v češtině a stal se světovým bestsellerem, pro nějž se stala populární spisovatelkou ne nepodobnou svým stylem Shari Lapeně. Takový úspěch jistě čeká i román Terapie. Čte se jedním dechem a nelze přestat, dokud se případ nevyřeší.