"Hlasitý maniak" Jarmil Koloušek v nové knize Dominika Landsmana pobaví rybáře i nerybáře.

05.08.2023 | Recenze

Muži mají odpradávna zakódovaný lov v genech. Jenže kam byste šli dneska na mamuta, že? A tak chodí muži na ryby. Kdo miluje humor Dominika Landsmana, a je ještě k tomu rybář, ten si s knížkou Rybář Jarmil Koloušek užije spoustu zábavy. A protože je Dominik Landsman rybář jaksepatří (nechybí mu prakticky nic, co se na rybářském trhu šustne, něco už odsezeno u vody má také, trofejní úlovky nejsou problém a hlavně – umí u vody relaxovat), užijete si především poctivý výčet všelijakých rybářských technik, jejichž využitím rybu prostě hravě chytíte. Ještě víc si ale užijete neuvěřitelné vyprávění eskapád, které se dají u vody a u rybaření zažít. Já mám doma tři rybáře, takže o tom něco vím.

O rybářích se říká, že to jsou tiší blázni. O Jarmilu Kolouškovi by se dalo říct, že je hlasitý maniak. Svérázný Jarmil Koloušek, podle něhož se kniha jmenuje, je prostě přírodní úkaz! S Dominikem se dají dohromady vlastně náhodou, a od té doby stíhá Dominika jedna eskapáda za druhou! Nejsou jen katastrofické, tragikomické a absurdní, i úlovky budou. Ale je fakt, že s Jarmilem si Dominik všechno prostě „vypije až do dna“!

Čtenáři rybáři si užijí nervydrásající situace při lovu sumců i kaprů, parem, vyzkoušejí všelijaké techniky včetně lovu na dírkách a prověří účinnost snad všech hejblátek, vymožeností a serepetiček, která se dají v obchodech pro rybáře koupit. Čtenáři nerybáři najdou vždycky na začátku kapitolky popis techniky, aby byli v obraze, a pak už se budou válet smíchy při líčení zprvu namistrovaných historek (většinou už při samotných přípravách), které občas skončí fiaskem. Jak se píše v podtitulu knihy, jsou to pravdivé příběhy od vody pro rybáře i nerybáře. Je fakt, že kdyby Dominik nepotkal Jarmila, vlastně by nic v životě nezažil a taky by asi moc ryb nechytil! Protože jak se říká, vyzkoušet se musí všechno! Ti z vás, kteří touží po vlastní lodi/člunu vědí, o čem mluvím😊 A na závěr vás čeká překvapení – Jarmilův rybářský recept!

Knihu doporučuji, protože smát se člověk musí, a tady je to tutovka!