Iluze: thriller ze světa magie

27.06.2022 | Recenze
Iluze: thriller ze světa magie

Camilla Läckberg je švédská autorka detektivních románů, dobře známá i v Česku – skoro dvě desítky jejích knih si u nás už našly hodně nadšených čtenářů. Zatím poslední vydanou knihou (a zároveň prvním dílem nové série) je thriller Iluze, který nás zavede mimo jiné do tajemného světa magie a kouzel. Těšte se, čeká vás skoro šest set stran napínavého čtení! (text: Hana Kubíková, foto: Helena Herynková)

Znáte ten kouzelnický trik? Sličná asistentka je zavřena do magické krabice, kterou iluzionista vzápětí probodá ze všech stran  meči a noži. Čáry máry fuk, ostré předměty se z otvorů vytahují ven a krásná dívka vyskakuje z boxu bez jediného škrábance. Přesně tohle kouzlo si policisté vybaví, když je před zábavním parkem ve Stockholmu nalezena skříň s mrtvolou brutálně zavražděné mladé ženy.

Policistka Mina Dabiriová z nově založené jednotky, která se na podobné neobvyklé případy zaměřuje, požádá o konzultaci specialistu na lidskou psychiku, mentalistu Vincenta Waldera. Vincent se do vyšetřování zapojí, možná proto, že mu Mina připadá podobně zvláštní, jako je on sám. I ona bojuje s obsesemi a běžný život jí, stejně jako Vincentovi, připadá někdy nesmírně komplikovaný.  Že by konečně našel někdo, kdo mu rozumí? Záhy se ukáže, že mrtvá dívka nebyla ani první, ani poslední obětí. Další mladá žena, pak hendikepovaný chlapec, co je, kromě způsobu smrti založeného na známých iluzionistických tricích, spojuje? Proč by jim někdo dělal něco tak hrozného? Je možné, že vraždění v kouzelnickém stylu bude pokračovat? A proč má Vincent pořád ten divný pocit, že to s ním nějak souvisí?

Iluze je skvělý thriller. Má propracovaný děj s mnoha zvraty, střídají se v něm časové roviny, navíc si v něm často připadáte jako v show Davida Copperfielda. Moc mě bavily popisy myšlenkových pochodů mentalisty Vincenta i flashbacky do jeho dětství. Camilla Läckberg si k práci tentokrát přizvala odborníka, skutečného iluzionistu a hypnotizéra Henrika Fexeuse, který je mimochodem známý i u nás (česky vyšly jeho knihy Naučte se číst myšlenky! a Nejlepší přesvědčovací techniky) a na výsledku je to znát.  Už dlouho mě detektivka takhle nebavila. Hrdinové jsou vtipní a dostatečně divní, zároveň se ale nečekaně doplňují, děj má spád a s blížícím se koncem nabývá na dramatičnosti. Jestli je tohle první díl série, tak se už nemohu dočkat dalšího pokračování.

Pokud máte rádi tlusté detektivky, tak si Iluzi nezapomeňte přibalit s sebou do kufru na léto – dovolená vám uteče, ani nebudete vědět jak.

Číslo 20: Novinka od autorky bestselleru Kopírák – Sam Holland. Už obálka s krvavě rudými XX a efektně „krví pocákaná“ ořízka dávají tušit, že tohle budou zase jatka

19.04.2024 | Recenze