Vraždy z Coopers Chase

11.01.2022 | Recenze
Vraždy z Coopers Chase

Vraždy z Midsomeru, ze sousedství i vřesovišť se mohou jít zahrabat. Nastupuje Coopers Chase a Čtvrteční klub amatérských detektivů. (text a foto: Helena Herynková)

Coopers Chase je poklidná vesnice s luxusní restaurací, bazénem, tělocvičnou, kostelíkem a hřbitovem. Je to vesnice určená pouze pro seniory. Místní obyvatelé však nejsou žádná ořezávátka, na schůzích si umějí dupnout za svá práva, a když je třeba, přivážou se klidně i k bráně, aby kolem nich neprojely bagry. Nejaktivnější je však čtveřice amatérských detektivů, kteří se každý čtvrtek scházejí nad zapomenutými zločiny, aby se je pokusili dořešit. Mají tedy ty nejlepší předpoklady k úspěchu, když zločin zavítá až před jejich práh, a ve vesnici dojde k vraždě. Je nad slunce jasnější, že Čtvrteční klub amatérských detektivů se okamžitě pouští do pátrání.

Ron pracoval jako odborový předák, Ibrahim byl psychiatrem, Joyce (nejnovější přírůstek do klubu) zdravotní sestrou. Čím se živila Elizabeth, to ví snad jen ona sama. Každopádně to bylo něco, co jí přihrálo nekonečnou síť kontaktů (ne vždy úplně zákonných), vynalézavost a odhodlání dopadnout pachatele. Když je ve vesnici zavražděn místní developer, vrhá se tato svérázná partička do hledání stop a pátrání na vlastní pěst. Ani v nejmenším jim nevadí, že různé vyšetřovací postupy znají jen z hromady detektivních a kriminálních seriálů, to se přeci také počítá za solidní průpravu. Aby se na stará kolena nedostali do křížku se zákonem, spojí síly se sympatickou vyšetřovatelkou, konstáblem Donnou de Freitasovou. Jak se jim povede, prozradí kniha Čtvrteční klub amatérských detektivů.

Richard Osman, britský spisovatel, televizní producent a moderátor, se vypořádal se svým románovým debutem více než úspěšně. Čtvrteční klub je dokonalou kombinací klasické britské detektivky a humoristického románu o zapálených seniorech, kteří rozhodně nepatří do starého železa a nepovolí, dokud nedopadnou vraha. Možná se jim dokonce povede rozluštit záhad víc.

Sympatičtí hrdinové vás donutí knihu zhltnout, a u toho také přemýšlet, jestli byste neměli vyběhnout ven a být mnohem aktivnější, než jste. Pokud knihy raději posloucháte, než čtete, máte možnost. Osmanův román vyšel totiž zároveň jako audiokniha. Hrdinové promlouvají libými hlasy Libuše Švormové a Jana Vlasáka, díky čemuž vám budou ještě sympatičtější než při čtení. Děj provází zábavná a hravá hudba, která napínavé pátrání a celkový dojem velmi zpříjemní.

Jste-li vášnivými čtenáři detektivek, ale už vás nebaví všechny ty severské a jiné krvelačné mordparty, je Čtvrteční klub amatérských detektivů právě pro vás. A pevně věřím, že tahle partička seniorů by se mohla sejít ještě k dalšímu vyšetřování.

Ondřej Brousek: „Obdivuji Waltariho za jeho elegantní a vynalézavě skrytou ironii.“ Známý herec načetl historický román Jeho království od autora knihy Egypťan Sinuhet

22.04.2024 | Rozhovory

Šest audioknih, díky nimž se budete těšit na jarní úklid. Nechte se hecovat Arnoldem, bojujte na poušti s Fremeny nebo zajděte na kávu a skořicového šneka k orkyni