Svérázná postavička v podobě Augusta Marche umí chytit za srdce. U téhle knihy se budete dobře bavit, nepostrádá totiž vtip ani nadhled

29.07.2023 | Recenze

Recenze Lucie Bednářové: S Augustem Marchem se život rozhodně nemazlil. Tedy on se s ním nemazlil prakticky nikdo. Matka, herečka, jež matkou být nechtěla, ho nechala ihned po porodu v divadelní šatně jednoho omšelého divadla na Broadwayi napospas osudu. Smutný příběh mateřské nelásky a nezájmu však záhy shodí Augustova neuvěřitelná schopnost a vůle přežít v prostředí a za okolností, kterým snad zprvu nejde ani věřit, a tehdy pochopíte, že si s námi, čtenáři, autor hraje jako kočka s myší.

Osamělé dítě vyrůstá anonymně v divadle, považují ho za ducha divadla, osazenstvu je totiž prakticky skrytý. Nezná nic jiného než divadelní kostýmy, herecké repliky, vznosnou divadelní mluvu, ale naprosto netuší, že za zdmi divadla existuje svět, který je naprosto odlišný od toho, který žije on. Jenže ani zdánlivě bezpečné útočiště v podobě divadla netrvá věčně, a tak můžete předčasně vyspělého sirotka, kapsáře, studenta, zločince bez domova Augusta Marche litovat a dojímat se nad jeho osudem, ale vmžiku se budete smát jeho vynalézavosti a umanutosti, se kterou si klestí pěkně trnitou cestu osudem.

Pro Augusta Marche snadný život neexistoval. Ani po něm netoužil, netušil totiž, že život může být snadný a že má někdo na růžích ustláno. August neměl mnohdy ani ustláno, a natož na růžích. Jeho život byl boj, startovní čáru měl o desítky metrů a možná i kilometrů dál než ostatní, přesto se nikdy nevzdal, i když to chtěl možná mockrát udělat. Jen vzlétne, vzápětí opět padá, ale ten jeho absurdní humor a ironie vás z marastu rychle vyvedou. Augustův přerod z nikoho v někoho vás ohromí, usadí, a přes nepřízeň jeho osudu přesto pohladí po duši. Hledal lásku a chtěl někam a někomu patřit, a jestli se mu to podařilo, to už si přečtete sami. A není to návodné, ani jednoznačné, nemyslete si. Já vám ale zaručuji, že se budete při čtení knihy Podivuhodný život Augusta Marche dobře bavit, nepostrádá totiž vtip ani nadhled. Přečteno jedním dechem.

Romantika čtyřikrát jinak: Tyto romány vám zajistí noc plnou lásky a vášně. Vybírejte mezi pokračováním série o miliardářích, příběhem plným intrik a romantasy

21.06.2024 | Tipy na knihy

Robert Kett: typický detektiv solitér, který se vrhá do všeho po hlavě. Série z pera Alexe Smitha je jako obří detektivní cukrárna, ve které nechybí sérioví vrazi, úplatní policisté ani drogy