Nikdy nedráždi bohy bosou nohou…

14.10.2021 | Recenze
Nikdy nedráždi bohy bosou nohou…

Příběh Addie LaRue vás překvapí, nadchne, chytí a nepustí. A zůstane ve vás rezonovat ještě dlouho po přečtení poslední stránky. Je sugestivní a pro velkou plochu, skvělý nápad, hloubku a spletitost si nezadá s velkými světovými romány. Ty připomene i tím, že se odehrává v období více než tří set lidské historie – rozpíná se do hloubky postav i v čase, ovšem tentokrát nesledujeme osudy několika generací. Ne. Hlavní hrdinka zůstává stále s námi. Nemění se. Nestárne. (text: Dana Konvičková, foto: Helena Herynková)

Addie je zvláštní děvče. Dívka se sedmi pihami v obličeji – jednu má prý za každou velkou lásku, co ji čeká. Dívka s očima doširoka otevřenýma a hltajícíma okolní svět se všemi jeho možnostmi. Nejspíš se narodila do špatné doby, vždycky chtěla dokázat víc, než být jen manželkou a matkou, chtěla se vydat za hranice vlastního města, vlastního malého světa a stát se někým. Všechno se jí to vlastně splní. Addie LaRue – mladá žena se smutnou duší.

Není prý radno zahrávat si s bohy. Addie měla vždy spoustu snů a přání, jejím největším přítelem byl kus pergamenu a uhel nebo volná čtvrtka papíru. Bohové ji neděsili. Občas je zkoušela, ale dvakrát se neprojevovali. Tedy ne všichni…

Addie je dívka z osmnáctého století, která uzavře dohodu s temnými bohy. Stane se nesmrtelnou. Proplouvá staletími. Stává se múzou, důležitým hybatelem dění, potkává lásky. Ale nic není zadarmo. Pro kohokoli, kdo se s ní setká, je po čase zcela nezapamatovatelná. Mrknutím ihned zapomenuta. A daný člověk ani neví, že tu byla, nebo kdy existovala… Ale jednou se to stane jinak.

Kniha je vlastně milostným příběhem, ale také hledáním smyslu existence a jejího naplnění, hledáním místa na světě a v životě i sebe sama. Román rozhodně nadchne všechny milovníky fantasy a cestování časem – v mnohém připomene spletité přízračné světy Neila Gaimana, nebo může vyvolat vzpomínku na kdysi populární seriál Highlander o životě nesmrtelných. Prostě Neviditelný život Addie LaRue je skvělé čtení, které byste neměli minout.

Ondřej Brousek: „Obdivuji Waltariho za jeho elegantní a vynalézavě skrytou ironii.“ Známý herec načetl historický román Jeho království od autora knihy Egypťan Sinuhet

22.04.2024 | Rozhovory

Šest audioknih, díky nimž se budete těšit na jarní úklid. Nechte se hecovat Arnoldem, bojujte na poušti s Fremeny nebo zajděte na kávu a skořicového šneka k orkyni