Heather M. Herrman stvořila děsivě napínavý romantický příběh, za který by se nestyděl ani Edgar Allan Poe

25.12.2022 | Recenze

Podnikání je vždycky sázka do loterie. Jakkoli byla v polovině 19. století tato oblast spíše mužskou záležitostí, pokud jste zvolili ten správný obor, mohli jste být velmi úspěšní i jako žena. To se také podařilo hlavní hrdince románu Královna mrtvol. Našla totiž díru na trhu, které naplno využila. Až na to, že žádanou komoditou jsou pěkné a zdravé mrtvoly… A disponují-li navíc nějakou zajímavou anomálií, jsou odběratelé štěstím bez sebe.

Anabáze sedmnáctileté Molly začíná v roce 1850. Nedávno za divných okolností zemřela její kamarádka Kitty a ze sirotčince, kde žije, ji poslali k tetě, o níž doposud neměla ani tušení. Proč se ale o ni chce teta najednou postarat? Odpověď na sebe nenechá dlouho čekat. Když Molly dorazí do jejího sídla, ocitne se tváří v tvář strašnému tajemství. Mollyina neskutečně bohatá teta Ava si vydělává vykrádáním hrobů a prodáváním mrtvých těl studentům medicíny pro jejich pokusy a chirurgickou praxi! Postupně se v tomto oboru stala doslova královnou. Královnou mrtvol. A co víc? Po své neteři chce, aby jí s tím pomáhala. Odměnou jí pak bude blahobyt a Mollyino vytoužené a pro ženy v té době nedostupné studium medicíny. Molly má zpočátku dilema, ale nakonec se rozhodne na lákavou dohodu přistoupit. Ještě však neví, co ji čeká a jaké to bude mít následky. Není připravena ani na další tajemství, které vyjde na světlo světa později. A brzy ještě ke všemu s hrůzou zjistí, že ji tato práce svým zvláštně zvráceným způsobem fascinuje. A že se kolem toulá šílený vrah…

Americká spisovatelka Heather M. Herrman se na tomto příběhu opravdu vyřádila. Jako autorka píšící spíše v žánru young adult si tentokrát odskočila k fanouškům hororů Stephena Kinga a zároveň k fanynkám ženských románů. V temném „hřbitovním“ prostředí a díky na výsost mysteriózní atmosféře, budou však všichni pravděpodobně shledávat podobu spíše u Edgara Allana Poea. Ať tak, nebo tak, Heather M. Herrman se podařilo stvořit vzrušující, děsivě napínavý romantický příběh, který je rozhodně svým originálem.

Text: Hana Wielgusová

Číslo 20: Novinka od autorky bestselleru Kopírák – Sam Holland. Už obálka s krvavě rudými XX a efektně „krví pocákaná“ ořízka dávají tušit, že tohle budou zase jatka

19.04.2024 | Recenze