Fantasy příběh, kde je v hlavní roli Praha, andělé a démoni

15.08.2022 | Recenze

Zajímavý fantasy román z pera německé autorky, s romantickou linkou odehrávající se v Praze. Milena má zvláštní schopnosti, které by mít neměla. Říká tomu prokletí a snaží se zjistit o svých schopnostech víc. Zároveň by se jich ráda zbavila. Zaplete se kvůli tomu do boje mezi dobrem a zlem. Na jakou stranu se nakonec sama přidá? (text a foto: Štěpánka Levá)

Už celých 12 let sužuje svět disharmonie, narušující poměr dobra a zla, světla a stínu, lidí a Věčných. Úkolem Věčných je zachovávat a ochraňovat rovnováhu. Asher je doma v říši temnoty a patří mezi Věčné. Udržuje si odstup od všech intrikánů do chvíle, než se jeho nepřítel zajímat o lidskou dívku Milenu (či Milu). Mila má schopnosti, které by žádný obyčejný člověk mít neměl. A Asher se bude muset rozhodnout, jestli mu dávka stojí za to, aby uvedl svět do chaosu…

Kniha Popel a duše pro mě byla velice milým překvapením. Neměla jsem příliš velká očekávání, kniha mě na první pohled zaujala obálkou a také faktem, že se příběh odehrává z větší části v Praze. Knížka je podle mě ukázkové young adult čtení, které se nese v příjemném duchu, nečekejte žádné explicitní scény. Těšit se však můžete na příběh plný akce, napětí, ale také romantiky a lásky.

Popel a duše: Chvění kouře a zlata je první dílem chystané série, z toho důvodu se o světe Věčných nedozvíme úplně všechno. Autorka Ava Reedová nás však seznámí s prostředím, s Prahou a také s hlavní hrdinkou Milenou. Osobně bych informací uvítala víc, ale to si asi budu muset počkat, až se dočkáme dalšího pokračování v českém překladu. Rozhodně si ale čtení užijete, především v druhé polovině zajímavých momentů a zvratů přibývá, děj je plný akce a čtení vám bude ubíhat velmi rychle. Za zmínku také stojí, že většina knihy se odehrává v současné Praze, na známých a turisty oblíbených místech.

Celkově se jedná o nenáročné oddechové čtení, které si užijí všichni milovníci young adult fantasy, ale díky nekomplikovanému ději a malému množství hlavní postav se do knihy mohou pustit i naprostí fantasy začátečníci.

Romantika čtyřikrát jinak: Tyto romány vám zajistí noc plnou lásky a vášně. Vybírejte mezi pokračováním série o miliardářích, příběhem plným intrik a romantasy

21.06.2024 | Tipy na knihy

Robert Kett: typický detektiv solitér, který se vrhá do všeho po hlavě. Série z pera Alexe Smitha je jako obří detektivní cukrárna, ve které nechybí sérioví vrazi, úplatní policisté ani drogy